- - - --

Wednesday, August 17, 2011

خبر های 26 مرداد 1390

خبر های 26 مرداد 1390


نمک مجلس بر زخم دریاچه ارومیه : عملیات نجات منتفی شد                    !

عصرایران - در حالی که سال هاست ناقوس مرگ "نگین فیروزه ای ایران" نواخته شده ، سرانجام نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز صدای آن را شنیدند و طرح دوفوریتی انتقال آب به دریاچه ارومیه برای نجات آن را در جلسه علنی روز سه شنبه خود بررسی کردند و البته ای کاش اصلاً به این موضوع وارد نمی شدند و نمک به زخم دریاچه ارومیه نمی پاشیدند تا این دریاچه ملی به درد خود بمیرد !
واقعاً چه کسی فکر می کرد که نمایندگان مجلس طرح دوفوریتی نجات دریاچه را رد کنند و با بی تفاوتی شاهد مرگ آن باشند؟!

جلسه بررسی طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه ، نشان دهنده واقعیت های فاجعه باری در مجلس هشتم بود.
غلبه نگاه های منطقه ای بر رویکردهای ملی در این جلسه به طرز مشمئز کننده ای خود را نشان داد ؛ آنجا که یکی از نمایندگان در مخالفت با این طرح ،خطاب به نماینده های ارومیه گفت: اگر مردم منطقه شما مدتی است مشکل زیست محیطی دارند ، جنوبی ها مدت هاست که چنین مشکلاتی دارند!

...
و کسی نگفت که چرا نگاه "منطقه من و منطقه تو" را در مجلس حاکم می کنید؟ مگر شما نمایندگان کل ملت ایران نیستید؟ اگر جنوبی ها مشکلات زیست محیطی دارند - که دارند - موظفید مشکل آنها را هم حل کنید نه این که چون از عهده حل مشکل جنوب بر نمی آیید ، بقیه کشور را نیز بی خیال شوید.
احمدی نژاد پیشنهادات روسیه برای حل مساله هسته ای ایران را پذیرفت


 خبرگزاری «ریانووستی»/ "محمود احمدی نژاد" رییس جمهور ایران پیشنهادات روسیه برای حل و فصل اوضاع در اطراف برنامه هسته ای کشور خود  را پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری «ریانووستی» به نقل از خبرگزاری"ایرنا"رییس جمهور ایران در دیدار با "نیکلای پاتروشف" دبر شورای امنیت روسیه گفت:" جمهوری اسلامی ایران از ابتكار عمل روسیه در طرح راهكار گام به گام استقبال می كند و آمادگی دارد در تنظیم پیشنهاداتی برای تعامل و همكاری در این خصوص مشاركت داشته باشد".

در حال حاضر پاتروشف برای یک بازدید رسمی در ایران بسر می برد.

سرقت ميلياردي از بانك سپه كرمانشاه با 3 كشته

فارس: سرقت مسلحانه از بانك سپه كرمانشاه كه ساعتي پيش در شعبه خيابان سعدي اتفاق افتاد منجر به كشته و زخمي شدن 4 نفر از همكاران بانك شد.

در جريان اين حادثه مسلحانه 3 مرد سارق كه صورت‌هاي خود را نپوشانده بودند هنگام توقف ماشين حمل پول بانك از فرصت استفاده كرده و درست زماني كه ماموران قصد جابه جايي صندوق‌هاي پول را داشتند با شليك به راننده، نگهبان و تحويلدار بانك هر سه آنها را به قتل رسانده و پول‌ها را به سرقت بردند.

گزارش فارس حاكيست در اين حادثه كه حوالي ساعت 10:15 صبح رخ داد "محمد نجفي " رئيس صندوق بانك نيز از ناحيه پا زخمي شد كه باكمك ماموران بلافاصله به بيمارستان انتقال يافت.
براساس اين گزارش، پليس تا اين لحظه هيچ سرنخي از اين افراد ندارد.

گفته مي‌شود اين 3 مرد سارق پس از سرقت با خودروي شخصي خود محل حادثه را ترك كرده و گريخته‌اند.

قربانيان اين حادثه سعيد كريمي 32 ساله، راننده خودرو، ياور انتظاري 43 ساله نگهبان و علي صالحي 41 ساله تحويل‌دار بانك هستند.

نیروگاه بوشهر چند ماه دیگر راه اندازی می شود!

به گزارش خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژِی اتمی گفته است که نیروگاه اتمی بوشهر تا اواخر آبان یا اوایل آذرماه سال جاری راه اندازی می شود و افزوده است که این نیروگاه به مرحله "پیش راه اندازی" نزدیک می شود.

به گزارش بی بی سی ، ماه گذشته، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران، گفت که این نیروگاه تا اواخر ماه رمضان راه اندازی و برق تولیدی آن وارد شبکه سراسری می شود و آقای عباسی نیز از راه اندازی آن تا پایان ماه رمضان سخن گفته بود.

قرارداد ساخت نیروگاه بوشهر در دهه ۱۹۹۰ با یک شرکت دولتی روسی امضا شد و از آن زمان، بارها اعلام شده این تاسیسات به زودی تکمیل و فعالیت آن آغاز می شود اما به دلایل مختلف، راه اندازی آن به تعویق افتاده است.

شب گذشته، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران که به روسیه سفر کرده، گفت که نیروگاه بوشهر "طبق تعریفی که داریم" راه اندازی شده "اما طبق تعریف دیگران" باید برق آن وارد شبکه سراسری شود.

 

هذیان گویی سفیر حکومت اسلامی ایران در لبننان : علت مردمی نبودن اعتراضات سوریه دست به سلاح بردن مردم آن است/  ابر قدرت بودن آمریکا تا سال 2015 بپایان میرسد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با تاكید بر اینكه تحولات سوریه از خارج مدیریت می شود، افزود: دست بردن به سلاح بهترین دلیل برای این است كه اعتراضات سوریه، پایگاه مردمی نداشته و در این كشور حركت انقلابی مردمی شكل نگرفته است.

به گزارش مهر؛ "غضنفر ركن آبادی" در گفتگو با روزنامه الجمهوریه لبنان اظهار داشت: ایران در قبال سرنوشت نظام سوریه كه همپیمان ما در محور مقاومت است، هراسی ندارد.

وی تاكید كرد: آنچه در سوریه می گذرد در خارج از این كشور مدیریت می شود و دست بردن به سلاح بهترین دلیل برای غیر مردمی بودن این اعتراضات است.

سفیر ایران در بیروت درباره موضع تهران در قبال تحولات سوریه اظهار داشت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران موظف به حمایت از ملتهای مستضعف هستیم كه برای اصلاحات و آزادی تلاش می كنند. ما علیه خواسته های اصلاح طلبانه ملتهای جهان نیستیم اما كسانی كه خواهان اصلاحات هستند هرگز مشابه آنچه در سوریه رخ داد دست به سلاح نمی برند.

ركن آبادی افزود: این مسئله را در دیدارهایی كه در لبنان داشتم متذكر شدم. ایران از خواسته های اصلاح طلبانه مردم سوریه حمایت كرده، از آنها پشتیبانی می كند و خواستار برآورده شدن آنها نیز هست. البته "بشار اسد" نیز در تلاش برای انجام اصلاحات است و این اصلاحات را حتی قبل از آنكه از وی تقاضا شود در دستور كار قرار داده بود.

ركن آبادی با ابراز اطمینان از اینكه نظام سوریه از بحران كنونی خارج خواهد شد، افزود: آمریكا وارد دوران فروپاشی شده است. آنها از بحرانها و شكستهای متعددی رنج می برند و از امروز تا سال 2015 ابرقدرت بودنشان به پایان می رسد.

حملات هوایی آمریکا به گروههای شورشی تحت حمایت ایران در عراق

رادیو فرانسه : ئون پانه تا"*، وزیر دفاع آمریکا ماه ژوئیه گذشته هنگام دیدار از عراق اظهار کرده بود که ارتش آمریکا ‏مصمم است بطور یکجانبه علیه گروههای شورشی شیعه که از جانب ایران حمایت می شوند اقدام کند.‏

ژنرال "جیمز بوکانان"*، سخنگوی نیروهای آمریکایی در عراق روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ‏پنتاگون گفت در یکی از حملات هوایی آمریکایی که با هلیکوپتر آپاش انجام شد گروهی از از جنگجویان ‏شیعه که قصد داشتند به یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بصره موشک پرتاب کنند مورد حمله ‏قرار گرفتند.‏

سخنگوی نیروهای آمریکایی در عراق گفت جنگجویان مورد نظر احتمالا به گروه شبه نظامی "جیش المهدی" تحت ‏رهبری مقتدی صدر، روحانی تندرو شیعه عراق تعلق داشتند و حمله هوایی آمریکا به آنان "حمله یکجانبه و ‏در عین حال یک اقدام مشروع دفاعی بود".

"
ژنرال جیمز بوکانان" در ادامه گفت در دومین حمله، نیروهای آمریکایی به دو شورشی که وسیله انفجار دهنده ‏یک بمب کنارجاده ای در مسیر کاروانهای نظامی آمریکا را با خود داشتند حمله کردند.‏

یک روز قبل از اظهارات سخنگوی نیروهای آمریکایی درعراق، چندین حمله و انفجار همزمان در شهر های ‏مختلف عراق دستکم 74 کشته برجای گذاشت.‏

"
ژنرال جیمز بوکانان" گفت اگرچه اغلب گمانه زنی ها سازمان القاعده را مسئول این حملات میدانند اما این ‏گروه تندرو سنی، اکنون نسبت به سال های گذشته ضعیف تر شده است. بگفته اوگروههای شورشی شیعه، بدلیل ‏حمایتی که از ایران دریافت می دارند تهدید بمراتب جدی تر محسوب می شوند.‏

آمریکا 46000 نیروی باقیمانده این کشور را تا پایان سال جاری مسیحی از عراق خارج خواهد کرد. بااین ‏حال مقامات عراقی گفته اند در صدد هستند روی مساله باقی ماندن بخشی از این نیروها درعراق بعد از سال ‏‏2011با آمریکایی ها مذاکره کنند.

 

گزارش رئيس مركز آمار از تورم 19،6 درصدي

عضو كميسيون برنامه و بودجه با اشاره به حضور روز گذشته رئيس مركز آمار ايران در اين كميسيون گفت: در اين جلسه نرخ تورم تيرماه 19،6 درصد اعلام شد. همچنين نرخ نهايي نشده رشد اقتصادي سال 89 اعلام شد كه تفاوت چنداني با نرخ رشد در سال 88 ندارد.

موسي‌الرضا ثروتي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس با اشاره به ماده 54 برنامه پنجم توسعه، اظهار داشت: طبق اين ماده مسئوليت توليد آمار به عهده مركز آمار ايران است و بر اين اساس رئيس‌جمهور به بانك مركزي دستور داد كه ديگر آمار منتشر نكند.

وي ادامه داد: مركز آمار ايران هم براي ارائه آمار محدود شده است و به اين دليل تعدادي از نمايندگان اعتراض كردند و گفتند مركز آمار ايران موظف به ارائه اطلاعات و آمار است.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه با اشاره به حضور رئيس‌مركز آمار ايران در جلسه كميسيون برنامه و بودجه، گفت: در اين جلسه آقاي عادل آذر بسته آماري سالنامه سال 88 را ارائه داد كه در آن رشد اقتصادي، بيكاري و ديگر شاخص‌ها وجود داشت و همچنين اين مركز سالنامه سال 89 را دردست تدوين و تكميل دارد.

ثروتي تصريح كرد: رئيس مركز آمار ضمن ارائه گزارشي از مجموعه آمار حساب‌هاي ملي و اقتصادي به سؤالات نمايندگان پاسخ داد.

وي گفت: آقاي توكلي در اين جلسه گفت كه مركز آما موظف به انتشار همه اطلاعات است اما رئيس مركز آمار ايران تصور مي‌كرد كه ارائه اطلاعات به نمايندگان و دولت كفايت مي‌كند، اما نمايندگان معتقد بودند بايد آمارها منتشر شود و تا همه مردم و محققان از اين اطلاعات استفاده كنند.

اين نماينده مجلس با بيان اينكه در آمارهاي مركز آمار ايران و بانك مركزي اختلافاتي وجود دارد، افزود: مركز آمار نرخ بيكاري را حدود 13.5 درصد و تورم 12 ماهه منتهي به تير ماه را 19.6 درصد اعلام كرد، اما بانك مركزي نرخ تورم را 16.3 درصد محاسبه كرده كه به نظر مي‌رسد اختلاف در نحوه محاسبه اين شاخص است.

به گزارش خبرنگار فارس؛ بانك مركزي خرداد ماه در همايش بانكي و ارزي از رشد اقتصادي 3،5 درصدي سال 88 خبر داده بود . همچنين طبق اين گزارش رشد اقتصادي سال 88 بدون احتساب نفت به 4.3 درصد رسيد. وزير اقتصاد نيز رشد اقتصادي سال 89 را حدود 5 درصد اعلام كرده است.

علت افزایش قیمت سبزی در ماه رمضان، گرمای هوا اعلام شد




 

26 مرداد 1390 ساعت 14:42

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار ضمن تاكيد بر ثبات قيمت ميوه در بازار طي ماه مبارك رمضان اعلام كرد: در حال حاضر قيمت ميوه هاي تابستاني مانند انگور، هلوي انجيري، انواع شليل و سيب گلاب ثابت بوده است. حتي مي توان اعلام كرد كه نرخ اين ميوه ها هم اكنون نسبت به ماه مشابه سال قبل چيزي در حدود 20 درصد كاهش يافته است.
حسین مهاجراندر گفتگو با ايلنا افزود:طي چند روز اخير قيمت چند رقم ميوه از جمله خيار، موز و هندوانه اندكي افزايش يافت كه بلافاصله در طول يكي دو روز دوباره به نرخ هاي قبلي بازگشت.
وي در خصوص علت افزايش نسبي قيمت سبزيجات در ماه رمضان گفت: سبزي خوردن طي روزهاي اخير مقداري افزايش قيمت داشت. پيش بيني ما برآن بود كه قيمت سبزي خوردن از كيلويي 650 تومان در ماه رمضان بيشتر نشود اما به دليل افزايش قيمت شاهي، تربچه و پيازچه قيمت سبزي به حدود 700 تا 750 تومان رسيد.
وي دليل افزايش قيمت برخي سبزيجات را كاهش توليد به دليل گرماي زياد هوا عنوان كرد و افزود: در تابستان كاشت برخي سبزيجات از جمله اسفناج و جعفري به دليل گرماي هوا كاهش مي يابد و منجر به افزايش نسبي قيمت آن در بازار مي شود.
مهاجران يادآور شد: به غير از اين موارد، ديگر محصولات باغي و كشاورزي از وضعيت تعادلي در بازار برخوردار هستند.

ادامه تظاهرات عليه حکومت اسد در شهرهای مختلف سوريه

۱۳۹۰/۰۵/۲۶

به‌رغم تشديد سرکوب معترضان و افزايش شمار قربانيانِ حملاتِ نيروهای امنيتی و نظامی سوريه، تظاهراتِ معترضان به حکومت بشار اسد سه‌شنبه شب نيز ادامه يافت.

با ادامه تظاهرات ضددولتی در خيابان‌های شهرهای مختلف سوريه، فعالان حقوق‌بشر گزارش می‌دهد شمار ديگری از معترضان به دستِ نيروهای حکومتی کشته و زخمی، و جمعی نيز دستگير شدند.

شهرهای حُمص در غرب، البوکمال در شرق، بِنِش در شمال و چندين شهرک حومه‌ی دمشق شاهد تظاهرات اعتراضی به حکومت بشار اسد بودند.

در همين حال ارتش سوريه به گلوله‌باران بندر لاذقيه از زمين و دريا ادامه می‌دهد. گروه‌های مخالف حکومت سوريه می‌گويند تلفات غيرنظاميان در اين شهر به ۳۶ نفر رسيده است.

یک بام و دو هوای مراجع معظم تقلید؟!

نخستین نسخه خطی قرآن کریم در صنعای یمن

10 جنايت پنهان مانده مبارك

مقایسه ی اهل سنت ایران با شیعیان برخی کشورهای عربی؛ اشتباهی فاحش

فیلم / گلوله باران مخالفان سوری از دریا و زمین در لاذقیه/ کشته شدن خداقل 30 نفر در سه رور در این شهر (2 فیلم)

تلاوت قرآن عبدالباسط در یوتیوپ رکورد زد

تحلیل روزنامه فرانسوی از محاکمه حسنی مبارک

حرکت اسلامی در اردن ، اصلاحات اخیر خواسته های ملت را برآورده نمیکند

نیروهای اشغالگر صهیونیستی با یورش به علوان چند کودک و نوجوان فلسطینی را ربودند

نیروهایی از سپاه پاسداران و حزب اله ، سربازان ارتش سوریه که از فرمانهای تیراندازی پیروی نمیکنند را اعدام میکنند

رئیس دادگاه های جنائی در مصر : مبارک بی گناه است



--







به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

گروپ اهل ایران
برای عضو شدن به لینک زیر بروید

http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join

روش ساده تر(اگر جی میل دارید) این است به ایمیل زیر یک ایمیل خالی بفرستید و منتطر ایمیل برگشتی باشید .به محض دریافت ایمیل را پاسخ دهید یعنی کافی است ریپلای کنید
ahleiran20+subscribe@googlegroups.com

0 comments:

Post a Comment