- - - --

Friday, September 23, 2011

DverLeech | دانلود مستقیم از رپید شیر و هات فایل

DverLeech | دانلود مستقیم از رپید شیر و هات فایل


انالیز کلمات کلیدی سایت در گوگل با Google Monitor

Posted: 23 Sep 2011 12:58 PM PDT

GOOGLE MONITOR

یکی از عوامل اصلی و مهم در رنک هر سایت زمینه کلمات کلیدی مرتبط با سایت میباشد. همانطور که میدانید حدود ۴۰% از ترکیب رنک بندی در موتور‌های جست و جو  به خصوص در تغییرات اخیر سایت گوگل و الکسا مربوط به همین زمینه میباشد. بنابر این انتخاب کلمات کلیدی کاملا مرتبط و کوتاه از مهمترین مسائل در افزایش رنک موتور سرچ‌های یک سایت میباشد. در این پست قصد داریم یکی از نرم افزار‌هایی که توسط ان میتوانید کلمات کلیدی مناسب را برای سایت خود انتخاب کنید را برای شما معرفی کنید.

  • نکته خیلی مهم: قبل از هر چیز باید یک نکته رو در اولین Article خودمون خاطر نشان بشم برای عزیزان که : تعداد زیاد متا تگ‌ها و یا کلمات کلیدی نه تنها مفید نیست, بلکه تاثیر منفی نیز دارد. حداکثر تعداد کلمات کلیدی نباید از ۱۰ کلمه گذر کند … و بهترین حالت وجود ۸ کلمه کاملا مرتبط میباشد که رتبه ۱۰۰% در این موضوع را برای شما تضمین میکند

-چرا Google Monitor ?

نرم افزارهای بسیاری هستند که به شما امکان جستجوی چند کلمه کلیدی در موتورهای جستجوگر را می‌دهند و رتبه سایت شما را در مقابل جستجوی هر یک از آن کلمات کلیدی نمایش می‌دهند اما مزایای استفاده از برنامه Google Monitor به برنامه‌های مشابه را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

۱. کاملاً رایگان است و هیچ محدودیتی در استفاده از آن نیست.

۲. با کاراکترهای یونیکد سازگار است و در استفاده از زبان فارسی در کلمات کلیدی مورد جستجو مشکلی پیش نمی‌آید.

۳. باعث مسدود شدن ip شما از طرف گوگل نمی‌شود ( سعی کنید در مقدار نتایج مورد درخواست برای پیدا کردن سایت شما برای هر کلمه کلیدی از مقدار ۳۰ تا ۵۰ نتیجه فراتر نروید که این مقدار را می‌توانید از منوی Options > Preferences در قسمت Search check first تعیین کنید و همچنین برای اطمینان بیشتر در همین صفحه می‌توانید از قسمت Misc Google friendly mode بر روی گزینه Safe تنظیم کنید )

googlemonitor

۴٫ امکان استفاده از P*roxy برای جلوگیری از مسدود شدن ip خود توسط گوگل به دلیل جستجوهای غیر معمول و پشت سر هم ، که برای تنظیم P*roxy مورد نظر خود از منوی Options > Preferences انتخاب کنید و در صفحه ظاهر شده اطلاعات P*roxy خود را در قسمت مربوط به آن وارد کنید. ( البته اگر موارد ذکر شده در بند ۳ را رعایت کنید نیازی به استفاده از این گزینه ندارید )

google monitor

۵. امکان ذخیره اطلاعات و پیگیری رتبه چند آدرس اینترنتی ( دامین ) مختلف وجود دارد.

۶. بر خلاف بسیاری از نرم افزار‌های مشابه با نصب آن بر روی سیستم خود نرم افزار‌های تبلیغاتی و مخرب بر روی سیستم شما به صورت جداگانه نصب نمی‌شود.

۷. نمایش بهترین رتبه سایت شما برای یک کلمه کلیدی جستجو شده در موتور جستجوگر گوگل از زمانی که از این نرم افزار استفاده می‌کنید. ( در ستون Best این مقدار نمایش داده می‌شود )

۸. با خبر شدن از افزایش یا کاهش رتبه و جایگاه سایت شما در نتیجه جستجوی یک کلمه کلیدی خاص در گوگل ( SERP ) که در ستون Position نمایش داده می‌شود (مثلاً اگر عدد ۱ با آیکون سبز رنگ نمایش داده شد جایگاه قرار گیری سایت شما یک پله بالاتر از دفعه قبلی رفته است که از این نرم افزار برای چک کردن جایگاه سایت خود برای کلمه کلیدی که در آن خط وجود دارد استفاده کرده بودید )

۹. همانطور که می‌دانید گوگل در هر کجای دنیا بر اساس زبان ، موقعیت و … یک نوع رتبه بندی دارد و ممکن است اگر در ایران کلمه تورتک را جستجو کنید یکسری نتایج به شما نمایش داده شود اما وقتی از یک سیستم که در کشور آلمان وجود دارد این عمل را انجام دهید یکسری نتایج دیگر به شما نمایش داده شود. شما می‌توانید با رفتن به منوی Options > Preferences از این نرم افزار در قسمت Country کشوری که دوست دارید نتایج بر اساس جستجو گوگل در آن کشور انجام می‌شود نمایش داده شود که قابلیت انتخاب بیش از پنجاه کشور که شامل آرژانتین ، استرالیا، اتریش ، بلژیک، بولیوی ، برزیل ، کانادا ، کاستاریکا، کوبا ، دانمارک، اکوادور ، فیجی، فنلاند ، فرانسه ، آلمان ، گواتمالا ، مجارستان ، هند ، اندونزی ، ایرلند ، اسرائیل ، ایتالیا ، جامائیکا ، ژاپن ، لوکزامبورگ ، مالزی ، مالت ، مکزیک ، هلند ، نیوزیلند، نروژ ، پاناما ، لهستان ، پرتغال ، رومانی ، روسیه ، سنگال ، سیشل ، سنگاپور ، آفریقای جنوبی ، اسپانیا ، سوئد ، سوئیس ، تایوان ، تایلند ، ترکیه ، انگلستان ، ایالات متحده آمریکا و ایران ( United Arab Emirates Persian ! ) وجود دارد.

seo monitor

۱۰٫ و..

چگونه از نرم افزار سئو Google Monitor استفاده کنم ؟ ( در ادامه مطلب)

برای استفاده از این نرم افزار کافیست بعد از دانلود , بر روی سیستم خود این نرم افزار را نصب کنید و بعد از اجرای آن مراحل زیر را انجام دهید.

۱. از نوار ابزار بالایی این نرم افزار بر روی گزینه Add URL ( دکمه سبز رنگ ) کلیک کنید و در کادر ظاهر شده آدرس سایت خود را وارد کنید و بر روی گزینه OK کلیک کنید.

۲. در صفحه ظاهر شده شروع کنید به نوشتن تک تک کلمات کلیدی که می‌خواهید رتبه سایت خود را در نتیجه جستجوی آن‌ها توسط کاربران در گوگل ببینید و بعد از وارد کردن هر کدام از آن‌ها بر روی دکمه Add کلیک کنید تا به لیست کلمات کلیدی انتخاب شده شما اضافه شود. همچنین می‌توانید برای وارد کردن یکجای کلمات خود از یک فایل متنی ( برای مثال file.txt ) از گزینه Import در این صفحه استفاده کنید.

۳. حال کافی است بر روی دکمه Search ( در نوار ابزار بالایی آیکون ذره بین ) کلیک کنید تا نتایج جستجو‌ها آنالیز شود و به شما در سمت چپ برنامه نمایش داده شود که با کلیک بر روی هر یک از آن‌ها می‌توانید لیست نتایج پیدا شده را به ترتیب قرار گیری در صفحه جستجوی گوگل برای آن کلمه کلیدی ببینید.

seo monitor

به یاد داشته باشید که این اطلاعات به صورت اتوماتیک در این برنامه ذخیره سازی می‌شوند تا در جستجو‌های بعدی بتوانیم متوجه افزایش رتبه و یا کاهش رتبه سایت خود برای کلمات کلیدی مد نظر خود شویم و بهترین تصمیم‌ها را برای اصلاح طرز لینک دهی داخلی سایت خود و همچنین اصلاح ساختار صفحات خود ، برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر ( SEO ) بگیریم.

This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

SEO چیست؟ | سئو چیست؟ |بهینه سازی سایت

Posted: 23 Sep 2011 12:48 PM PDT

seo

خوب به دلیل درخواست‌های زیادی که از طرف دوستان داشتیم از امروز بخش جدید به سایت اضافه میشه به نام SEO و بهینه سازی ســایت  که به موارد مربوط به افزایش رنک و اموزش‌های بهینه سازی سایت و افزایش رنک و سرعت ودیگر جوانب این بحث پرداخته میشه. چون این قسمت بیشتر به صورت Article ‌های با ارزش از وب جمع اوری میشود. دوستانی هم که مطالبی دارند  میتونن با نام خودشون و حتی با ادرس سایت خودشون مطالبشون رو در اینجا منتشر کنند.

———————————

مقدمه:
زمانی که شما برای Search مطلبی به اینترنت مراجعه می‌کنید در واقع موتورهای جستجوگر اقدام به یافتن اطلاعات مورد نظر برای شما می‌کنند. به این ترتیب که به جستجو می‌پردازند و بهترین نتایج مربوطه را به شما ارائه می‌دهند. این نتایج در واقع صدها و شاید حتی هزاران سایت مختلف می‌باشند که شما اقدام به بازدید از سایتها می‌کنید و یکی یکی سایتها را مورد بررسی قرار می‌دهید تا اطلاعات مورد نظر خود را بدست آورید ولی چون تعداد نتایج بالا است شما همه آن صدها و هزاران نتایج را مورد بررسی قرار نمی‌دهید ممکن است پس از بررسی نتایج در صفحه اول به صفحه دوم مراجعه کنید و یا صفحه سوم ولی هیچگاه به نتایج صفحه دهم مراجعه نمی‌کنید پس می‌توان نتیجه گرفت که موقعیت قرار گیری یک سایت در صفحات نتایج بسیار مهم است. یعنی هر چه یک سایت در صفحات اولیه نتایج قرار گیرد امکان دیده شدن و استفاده از آن سایت افزایش می‌یابد که این مسئله باعث بیشتر شناخته شدن سایت می‌گردد.

SEO چیست؟
SEO یا Search Engine Optimization فرآیند بهینه سازی یک سایت است تا موتورهای جستجوگر آن را بهتر بشناسند به عبارت دیگر با پیشرفت کردن جنبه‌های داخلی و خارجی یک سایت بهترین رتبه بندی ممکن در صفحات نتایج را بدست آورد و تعداد بازدیدکنندگان از آن سایت را افزایش داد. به طور کلی روشهایی که به منظور بهینه سازی سایتها استفاده شده ۲ نوع هستند که در زیر به آنها می‌پردازیم.

انواع روشهای مورد استفاده برای بهینه سازی سایت:
روشهای SEO به ۲ دسته تقسیم می‌شوند که در اصطلاح White Hat و Black Hat نامیده می‌شوند.
White Hat: روشهای مجازی می‌باشند که مطابق با معیارهای موتورهای جستجو گر هستند و با استفاده از این روشها می‌توان یک سایت را به گونه ای بهینه سازی کرد که نتایج مثبتی را در پی داشته باشد و سایت مدت زمان زیادی به فعالیت خود ادامه دهد.
Black Hat: روشهای غیر مجازی هستند که بعضی از صاحبان سایتها برای ارتقاء سایت خود از آنها استفاده می‌کنند اما اگر موتورهای جستجو گر متوجه بشوند که در سایتی از این روشها استفاده شده ادامه فعالیت آن سایت را قدغن خواهند کرد و نام آن سایت را از فهرست اسامی‌سایتهای خود حذف خواهند کرد.

تاریخچه مختصری از SEO:
در اواسط دهه ۱۹۹۰ بود که صاحبان سایتها اقدام به بهینه سازی سایتهایشان کردند و در آن زمان موتورهای جستجوگر برای رتبه بندی کردن یک سایت تنها به کدهای Meta-tag اکتفا می‌کردند و بر اساس همین کدها به رتبه بندی سایت می‌پرداختند.
همه کاری که صاحب یک سایت باید انجام می‌داد این بود که سایت خود را به موتورهای جستجوگر ارائه دهد که آنها با استفاده از ربات‌هایی صفحات سایت را مورد بررسی قرار می‌دادند و اطلاعات کلی را در مورد محتوی سایت به دست می‌آوردند و آنها را فهرست بندی می‌کردند. آن اطلاعات شامل کلماتی بودند که در محتوی یک سایت قرار داشتند و کلمات کلیدی محسوب می‌شوند. در واقع صاحبان سایت‌ها متوجه ارزش بالای داشتن یک رتبه خوب در صفحات نتایج Search شده بودند فرصتی برای دیده شدن و شناخته شدن!
اما پس از مدتی مشخص شد که تنها استفاده از Meta-tag‌ها برای رتبه بندی یک سایت مناسب نیست، زیرا بسیاری از صاحبان سایتها به منظور افزایش شمار بازدید کنندگان و بدست آوردن رتبه بهتری در صفحات نتایج با قراردادن کلمات و عبارات نا مربوط اقدام به فریب موتورهای جستجوگر می‌کردند و بنابراین نتایجی که موتورهای جستجو گر ارائه می‌دادند نادرست و متناقض و نا مربوط به مطلب مورد Search بود پس از مدتی به دلیل تقلبهای زیادی که توسط صاحبان سایتهای مختلف برای بدست آوردن رتبه بهتر انجام می‌گرفت موتورهای جستجو گر اقدام به بررسی عوامل دیگری نیز کردند تا با بررسی کلیه آن عوامل به رتبه بندی سایتها بپردازند.
این عوامل مخفی هستند تا مورد دستکاری و تقلب قرار نگیرند مثلا موتور جستجو گر Google از ۲۰۰ عامل مختلف برای رتبه بندی سایتها استفاده می‌کند.

عوامل موثر در بهینه سازی یک سایت:چیست ؟


همان طور که در بالا ذکر شد موتورهای جستجوگر برای رتبه بندی کردن سایتها عوامل مختلفی را مورد نظر قرار می‌دهند که در این جا به ذکر پاره ای از آنها می‌پردازیم.

۱- یکی از این عوامل میزان ارتباط محتوی یک سایت با مطلب مورد Search است. اینکه محتوی و مطالب موجود در یک سایت تا چه حد به مطلب مورد Search مربوط باشد بسیار مهم است. از این رو کلمات کلیدی در محتوی یک سایت از ارزش بالایی برخوردار هستند. حتی این مسئله که کلمات کلیدی در کجای سایت قرار بگیرند هم مهم است اینکه کلمات کلیدی در تیتر مربوط به یک متن قرار گیرند و یا در محتوی یک سایت؟!
همواره سعی کنید کلمات کلیدی را در قسمتهای خاص و مهم صفحات سایتتان قرار بدهید. مهمترین قسمت برای قراردادن کلمات کلیدی تیتر یک متن است. به طور کلی تیتر یک صفحه از اهمیت بالایی برخوردار است پس سعی کنید تیتر حداقل دارای سه تا از مهمترین کلمات کلیدی مربوط باشد که معمولا بازدیدکنندگان به منظور جستجوی آن کلمات از سایت شما بازدید می‌کنند. نکته قابل توجه این است که سایت شما از لحاظ محتوی به کلمات کلیدی مربوط باشد مثلا” اگر کلمات در مورد مطلب خاصی است محتوی سایت هم به همان موضوع پرداخته باشد.
لازم به ذکر است که هنگامیکه موتورهای جستجوگر اقدام به بررسی کیفیت محتوی یک سایت می‌کنند میزان کلمات کلیدی را هم مورد بررسی قرار می‌دهند اما باید توجه شود که آن کلمات هم باید به میزان مناسب استفاده گردد. تکرار بیش از اندازه کلمات کلیدی به منظور افزایش میزان آنها باعث می‌شود که سایت به جای بدست آوردن رتبه بهتر موقعیت بدتری در صفحات نتایج بدست آورد.

۲- Link
عامل مهم دیگری که ارزش سایت شما را مشخص می‌کند این است که شما در سایت‌های مختلف دیگر Link داشته باشید. به عبارت دیگر اگر سایت‌های دیگر Link سایت شما را در سایت‌های خود قرار دهند این نشاندهنده آن است که مطالب و محتویات سایت شما از ارزش بالایی برخوردار است و بدین ترتیب شما توسط سایت‌های دیگر به بازدید کنندگان معرفی خواهید شد در نتیجه آمار بازدید کنندگان سایت شما افزایش خواهد یافت.
لازم به ذکر است که بعضی از موتورهای جستجو گر خواهان یک یا چند Link در یک سایت می‌باشند و اگر سایتی Link ای نداشته باشد آن سایت را جز نتایج خود محسوب نمی‌کنند مثلا موتور جستجوگری نظیر Google دارای سیستم مشخص کننده Link در یک سایت است.

در مورد لینک بد نیست بدانید قرار گرفتن لینک شما در سایتهایی مناسب است که :
۱٫ از لحاظ محتوا به سایت شما مربوط باشند.
۲٫ کلمات کلیدی سایت شما در آن جا هم استفاده شده باشد.
۳٫ مهم باشند.

۳-.Meta-tag
مهم ترین Meta-tag‌هایی که برای بهینه سازی سایتها مورد استفاده قرار
می‌گیرند عبارتند از Meta Keyword Tag و Meta Description Tag .
Meta Keyword Tag صاحب یک سایت را قادر می‌سازد تا مجموعه ای از کلمات کلیدی را در سایت خود قرار دهد تا موتورهای جستجوگر تشخیص دهند محتوی سایت به چه موضوعی پرداخته است.
Meta Description Tag صاحب سایت را قادر می‌سازد که به شرح مطالب سایت بپردازد.
(موتورهای جستجو گر به بررسی Meta – Tag‌ها هم می‌پردازند)

۴- استفاده از Robot.txt فایلی است که صاحب یک سایت را قادر می‌سازد تا بیان کند کدامیک از قسمتهای سایت اش بوسیله ربات دیده نشود به عبارت دیگر نشان می‌دهد که چه بخشهایی از یک سایت دیده شود.

۵- فراهم آوردن مطالب مورد علاقه بازدیدکنندگان.
به جای آنکه صرفا” مطالبی برای راهیابی به Search Engine‌ها در سایت خود قراردهید سعی در ایجاد مطالب و محتویات مفید برای User نمایید. با قرار دادن مطالب مفید و مورد نیاز User در سایت تان می‌توانید آمار بازدید از صفحات سایت را افزایش داده و به مرور زمان در صفحات نتایج موتورهای جستجوگر به رتبه بهتری برسید.
۶- Update کردن صفحه‌های سایت
Update کردن صفحه‌های سایت بسیار مهم است. هر چند وقت یکبار با قراردادن مطالب جدید در سایت تان به User این فرصت را بدهید تا باز هم از سایت شما بازدید کند. علاوه بر این زمانی که مطالب موجود در سایت تان را Update می‌کنید رباتهای موتورهای جستجوگر از سایت شما بازدید خواهند کرد و دوباره به فهرست بندی سایت خواهند پرداخت.
۷- عدم استفاده از حروف اضافه
استفاده از حروف اضافه و کلمات تکراری در متن یک صفحه را به حداقل برسانید.
تا جایی که امکان دارد از جملات کوتاه و مفید استفاده کنید زیرا یک کاربر تمایل دارد با صرف حداقل زمان ممکن به اطلاعات مورد نظرش برسد پس بهتر است به جای جملات طولانی با کلمات تکراری و حروف اضافه زیاد از جملات کوتاه و پر محتوا استفاده کنید. این نکته در مورد تیتر یک متن هم صدق می‌کند. عنوانی که برای یک متن انتخاب می‌کنید هر چه ساده تر و مفهوم تر باشد بهتر است.
۸- عدم استفاده از Flash در سایت
استفاده از Flash در سایت را به حداقل ممکن برسانید. زیرا همان طوری که خواننده یک صفحه نمی‌تواند Flash را بخواند موتورهای جستجوگر هم قادر به خواندن Flash نیستند بنابراین وجود Text در یک صفحه بسیار موثرتر است.

۹- Sitemap (نقشه سایت)
اگر سایتی دارای یک Sitemap ساده باشد در به دست آوردن رتبه بهتر تاثیر بسزایی دارد، پس بهتر است سایت از طرح ساده ای برخوردار باشد.

۱۰- همان طور که گفتیم استفاده از کلمات کلیدی در متن یک سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است ولی به جای تکرار یک کلمه بهتر است از ترکیبات مختلف آن کلمه استفاده شود همچنین یک نکته مهم در این مورد قرارگیری عبارات کلیدی، در میان ۲۵ کلمه اول هر صفحه است.

۱۱- طراحی ساده و زیبا
طراحی ساده و زیبا باعث جذب بازدید کننده می‌شود.صفحه اول سایت تان را طوری طراحی کنید که به روشنی نمایانگرمطالب موجود در سایت باشد. عکس‌هایی بزرگ در سایت قرار ندهید و اگر وجود عکس ضروری است بهتر است اندازه عکس کوچک باشد و به علاوه توضیح مختصری نیز در مورد عکس وجود داشته باشد.

۱۲- از Cloaking اجتناب کنید.
اینکه صفحه ای با یک سری مطالب و ا طلاعات به موتورهای جستجوگر ارائه کنید و یک صفحه کاملا” متفاوت به User نشان بدهید Cloaking نامیده می‌شود این کار به نوعی فریب موتورهای جستجو گر محسوب می‌شود ولی موتورهای جستجو گر خیلی زود به این روش استفاده شده پی می‌برند و از ادامه فعالیت سایت جلوگیری خواهند کرد.

۱۳- استفاده از وبلاگ
در صورت امکان یک وبلاگ در سایت تان نصب نمائید. وبلاگ‌ها در سایتهای اینترنتی از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و باعث افزایش آمار بازدید از سایت می‌شوند. به علاوه موتورهای جستجو گر خیلی سریع به فهرست بندی وبلاگ‌ها می‌پردازند.

۱۴- دوره و قدمت ثبت دامنه
عامل مهم دیگر در کسب رتبه بهتر برای یک سایت میزان مدتی است که ازثبت یک Domain Name می‌گذرد و همچنین مدت زمانی که یک Domain Name برای آن مدت ثبت می‌شود. بعضی از Domain Name‌ها تنها برای مدت زمان ۱ سال ثبت می‌شوند و بعضی دیگر برای مدت بیشتر( مثلا ۱۰ سال). بنابراین وقتی می‌خواهید یک Domain Name ثبت کنید آن را برای طولانی ترین مدت زمان ممکن ثبت کنید.

۱۵- توجه به تیتر صفحه
مهمترین جمله در هر صفحه از یک سایت، تیتر آن صفحه است. بنابراین توجه داشته باشید که هر صفحه یک تیتر منحصر به فرد داشته باشد . این مسئله برای موتورهای جستجو گر از اهمیت بالایی برخوردار است.
از آنجایی که موتورهای جستجوگر صفحات ناقص و کامل نشده را فهرست بندی نمی‌کنند توجه داشته باشید که همه صفحه‌های سایت تان تکمیل شده باشد.

۱۶- عدم کپی برداری از سایتهای دیگر
مطالب و متن سایتهای دیگر را برای سایت خود کپی برداری نکنید. این کار غیر قانونی است و موتورهای جستجوگر به سرعت متوجه آن خواهند شد و ممکن است از ادامه فعالیت سایت شما جلوگیری به عمل آورند.

۱۷-عدم استفاده از صفحات تبلیغاتی
صفحاتی که صرفا” تبلیغ چیزی را می‌کنند در سایت خود قرار ندهید . شما به متن و اطلاعات نیاز دارید . اگر صفحه ای در سایت تان داشته باشید که صرفا” تبلیغ کننده است و متن ندارد، تاثیر منفی در رتبه شما خواهد گذاشت.

در آخر می‌توان به این نکته اشاره کرد که به طور کلی با افزایش مطالب مفید و محتوی با ارزش در یک سایت می‌توان به پیشرفت سایت کمک کرد.

  • منبع : ایران رایانه

0 comments:

Post a Comment