- - - --

Tuesday, October 18, 2011

آموزش گیتار

آموزش گیتار

آموزش گیتار(Guitar)
شناخت قسمت های مختلف ساز
تئوری موسیقی
نحوه گرفتن ساز
تمرینات دست راست و چپ
شناخت نتها روی ساز
ارتباط نتهای خطوط حامل با ساز
آکورد – ریتم – آرپژ
هماهنگی دست راست و چپ با هم
هماهنگی ریتم و آکورد
وبسیاری قسمت های دیگر و در نهایت نواختن آهنگ
در سال ۱۵۰۰قبل از میلاد مسیح در مصر نوعی گیتار به نام نوفره یا نفر اختراع شد که توسط زنان و مردان با مضرب نواخته می شد. استفاده مطربان از مضراب در آن زمان این موضوع را روشن میکند که گیتار مصری دارای سیمهای فلزی بوده نه سیمهای از جنس روده حیوانات. در قرون وسطی گیتار نام های مختلفی به خود گرفت از قبیل Crotta, Rotta, Rothe, Psalter, Chitare, Chitara و … اما در طول قرن ۱۲ میلادی واژه Cithara جای خود را به واژه Guitarra داد زمانی که اعراب به شبه جزیره اسپانیا و پرتقال حمله نمودند به همراه خود سازهای خود یعنی عود و گیتار را به این سرزمین آوردند.
در سال ۱۰۴۷ کتابی با قلم نوشتاری به نام Tractatus de Apocalipsi Johannis کشف شد که در آن عکسهایی از مطربان در حال اجری گیتار های ۳ و ۵ سیم به تصویر در آماده بود قدیمیترین نسخه نوشته شده برای گیتار که تا به امروز کشف شده است دارای زبانی اسپانیایی است. Tres libros de mْsica en cifras para vihuela سه کتاب موسیقی با انگشت گذاری برای ویولا آثر الفنسو مودارا (سوییا ۱۵۴۶) کتاب اول شامل ۴ فانتزی یک پاوان و یک رمانسکا می باشد. در این دوران گیتار دارای چهار سیم جفت (دو تایی) بود.
طریقه کوک گیتار چهار
سیم به دو طریق انجام می شد
۱٫ کوک قدیم (تصویر سمت چپ)
۲٫ کوک جدید (تصویر سمت راست)
در این دوران آثار موسیقی روی تبلچر نوشته میشدند. مخترع تبلچر ارگ نوازی
آلمانی به نام کنراد پائومن (۱۴۱۰ ۱۴۷۳) بود که جالب است بدانید از ابتدای تولد کر بود است!
در زیر قسمت ابتدایی از یک قطعه نوشته شده برای گیتار چهار سیم در آن زمان را مشاهده می کنیم.
تبلچر شامل یک سری اعداد یا حروفی می شد که روی خطوط نگاشته میشدند. این خطوط در واقعه همان سیمهای گیتار بودند. در تبلچرها گاهی اوقات سیم اول در قسمت فوقانی و گاهی اوقات در قسمت زیرین قرار میگرفت.
در کشورهایی مثل ایتالیا و اسپانیا استفاده از اعداد متداولتر بود اما در فرانسه انگلیس و آلمان تبلچرها با استفاده از حروف نگاشته میشدند.
در بسیاری از کتابها انتشار نخستین نسخه برای گیتار ۵ سیم را ب ویسنته اسپینل ۱۵۵۰ ۱۶۲۴ شر و نویسنده اسپانیایی نسبت میدهند که البته اشتباه است. در همان زمانها شخصی به نام خوآن برمودو در سال ۱۵۵۵ در کتابش به نام تصدیق سازهای موسیقی به نقل از یک گیتار ۵ سیم پرداخت. میگوئل دو فوئنلانا در کتابش به نام کتاب موسیقی برای ویولا منتشر شده در سال ۱۵۵۴ به معرفی ۶ فانتزی برای ویولای ۵ سیمی (سیم جفت) پرداخت که سیم سوّم آن دارای کوک نت سل بود که میتوان استنباط نمود که این مورد به گیتار امروزی مربوط میشده.
گیتار پنج سیم:
در سال ۱۶۲۶ در شهر لریدا (شهری در اسپانیا) اثری به نام Guitarra espaٌola y Vandola توسط دکتری دارو ساز از اهالی کاتالانها در اسپانیا به نام خوئن کارلوس آمات (۱۵۷۲ ۱۶۴۲) منتشر شد که امروزه از آن به عنوان اولین متد آموزشی در نوازندگی گیتار نام برده میشود.
امیلیو پوجول نوازنده چیره دست گیتار در قرن ۲۰ میلادی  با احترام در مورد نقش کارلس امت در تاریخ گیتار میگوید : نخستین نسخه نوشته شده برای گیتار ۵ سیم مربوط به سال ۱۵۹۶ و در شهر بارسلونا هستند که مدتی بعد تا پایان قرن ۱۸ ام در شهر های لریدا، گرونا و والنسیا نیز منتشر شدند.
میشل برنت در دیکشنری خود مینویسد: بدون شک مشهورترین گیتاریست آماتور در تاریخ گیتار لوئیس ۱۴ ام پادشاه آفتاب بود که درسهایی را از جوردن دو لا سله میآموخته بعلاوه پرنسس پالاتینا و آنه دو گنزانه نقل کردند که پادشاه از یک استاد هم بهتر مینواخته. گیتاریست و نوازنده فرانسوی اود روبرت دو ویزه به عنوان موسیقیدان مجلسی در دربار لوئیس ۱۴ فعالیت می کرد و اولین کتاب منتشر شده ی خود برای گیتار را که در سال ۱۶۸۲ در پاریس تصنیف شد به او تقدیم نمود

 روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید

قیمت: ۳۵۰۰ تومان

پرداخت هزینه  پس از تحویل گرفتن محصول در درب منزل به مامور پست

برای خرید روی لینک زیر کلیک کنید

http://me-shop.ir/Card.html?op=add&pid=28130

 

 

--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "cloob" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به fdhgjrtf@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به fdhgjrtf+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/fdhgjrtf?hl=fa دیدن کنید.

0 comments:

Post a Comment