- - - --

Friday, October 14, 2011

خندون دات آی آر

خندون دات آی آر


دانستنی های کدهای محرمانه سیم کارت

Posted: 14 Oct 2011 05:05 AM PDT

sim card دانستنی های کدهای محرمانه سیم کارت

در صورتی که مشترک  یکی از اپراتورهای تلفن همراه باشید مطمئنا با کدهای pin وpuk  مواجه شده اید و گاهی اوقات شاید دست و پنجه هم نرم کرده باشید.

PIN (Personal Identity Number) یک رمز عبور محرمانه است که بین کاربر و شبکه وجود دارد و به منظور اعتبار دادن به کاربر استفاده می شود.

وقتی pin را وارد می کنید گوشی اقدام به مقایسه pin وارد شده با مقدار ذخیره شده در سیم کارت می کند و در صورت درست بودن اعداد وارد شده شما اجازه دسترسی را پیدا می کنید.

همان طور که می دانید اگر شماره PIN  خود را اشتباه وارد کند، پس از ۳ بار تکرار اشتباه، سیم‌کارت قفل می شود و برای فعال‌سازی مجبور به وارد کردن کد ۸ رقمی PUK (Unblocking Key Personal) می شوید و اگر کد PUK را هم سه مرتبه اشتباه وارد کنید، سیم‌کارت سوخته و غیر قابل استفاده می‌شود.

کد  PUK، درج شده برروی قاب سیم‌کارت کد محرمانه سیم‌کارت بوده و قابل تغییر نیست، همچنین این کد خاص هر سیم کارت بوده و توسط فراهم کننده سرویس مخابراتی تعیین می شود و حدس زدن و وارد کردن این کد تقریبا ناممکن است و در صورت فراموشی و مفقود شدن فقط به مالک تلفن همراه قابل ارائه است.

مشترکین تلفن همراه در صورت معیوب شدن سیم‌کارت و عدم امکان استفاده از آن و مشاهده پیغام Insert Simcard یا Card rejected، می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی تقاضای تعویض سیم‌کارت کرده و سیم‌کارت جدید دریافت کنند.

0 comments:

Post a Comment